Във филма „Исус Христос супер стар” показаха бичуването му с 39 удара. Чудех се защо точно 39. Същото число намерих и във ІІ коринтяни 11;24 – пет пъти юдеите ми удариха по четиридесет удара без един – оплаква се Павел. Това обвинение към Павел е същото както към Исус.
След това започнах да търся причината за това число защото смятах, че не е случайно. И най-накрая разбрах, че това е присъдата на юдеите. Понеже те го обвиняват във всички грехове против Йехова. В нарушение на законите в Тората (Стария завет) и в божественият му произход. За това наказание сам Исус дава обяснение на двамата пътници след възкресението си.
Лк 24;25-27 - И той им рече: О, безумни и късни на сърце да вервате все що е речено от пророците! Не требваше ли това да пострада Христос и да влезе в славата си? И като начна от Моисея и от всичките пророци, тълкуваше им писаното за него във всичките писания.
Ето, това е. От Битие до пророк Малахия броят на книгите е точно 39!!!
Юдеите го обвиняват в грях понеже прави себе си равен на Бога (глава първа от Битие и първият удар с бич) и в неизпълнение на заповедите на Йехова.
Мк 2;23 - И в една събота когато минуваше през сеидбите, наченаха учениците му да късат класовете като вървеха в пътя. И Фарисеите му казваха: Виж, що правят в събота, което не е простено?... И казваше им: Съботата е станала за человека, а не человек за съботата; така щото Син человечески е Господар и на съботата.
Тук Исус отрича власта на Йехова над съботата и прави себе си Бог.
Исус получава и 17 удара с бич – по един за всеки пророк защото юдеите изпълниха заповедта на Мойсей.
Второзаконие – 18;18-21. Аз ще им въздигна отсред братята им пророк като тебе, и ще туря думите си в устата му; и ще им говори всичко каквото му аз заповядвам. И който не послуша думите ми които той ще говори в мое име, аз ще искам ответ от него. Но пророк който дръзне и говори в мое име дума която аз не му съм заповядал да говори, или който говори в името на други богове, този пророк да се умъртви.
А Исус проповядваше в името на Отца си, като отричаше Отец му да е Йехова. „Казва й Исус: Не се допирай до Мене, защото още не съм се възнесъл при Отца; но иди при братята Ми и кажи им: Възнасям се при Моя Отец и вашия Отец, при Моя Бог и вашия Бог” (Йоан 20;17).
В книгата Изход (20;18,19) имаме свидетелството на Мойсей, че евреите са видели славата на Йехова на Синайската планина и че са чули гласът му.
“И всички хора гледаха гърмежите, светкавиците, гласът на тръбата и димящата планина; и като видяха, хората се оттеглиха и застанаха надалеч и рекоха на Мойсей: Ти говори на нас и ние ще слушаме; а Бог да не ни говори за да не умрем.”
Но за всеобща изненада, Исус Христос, когато го попитаха кой е неговият баща отговори:
„Нито мене знаете нито отца ми. Ако бихте знаяли мене, щяхте да знаете и отца ми. Нито гласът сте му чули, нито лицето му сте видели”. (Йоан.8;19.9;37).
Ето, тук Исус, съвсем откровено твърди пред юдеите, че не е син на Йехова. Следователно той проповядва в името на друг Бог.
На друго място Исус нарича Бога на юдеите дявол и сатана и лъжец. За тези думи също беше бичуван. Йоан 8;41 – 44. Вие правите делата бащини си. А те му рекоха: Ние не сме родени от блуд: едного Отца имаме, Бога. Рече им Исус: Ако беше ви Бог Отец, то вие любили бихте мене, защото аз от Бога излезох и дойдох; понеже не съм дошел от самосебе си, но той ме проводи. Вие сте от баща дявола, и похотите бащини си искате да правите. Той беше от край человекоубийца, и не устоя в истината; защото истина в него нема. Когато говори лъжата, от своите си говори, защото е лъжец и на лъжата баща.
И така бичуването на Исус с 39 удара с бич е обвинение в грях и смъртната му присъда издадена от юдеите, а не от Пилат.
Фашистките медии в България
Розоварна Дамасцена и Павел баня
Докато това не се проумее и разбере, човечеството редом с истините и в заблуди ще живее.За рай ще мечтае, ад ще твори и човек, човек ще убива , имане и власт над хората ,себеподобните да придобива,от еднодневка преходна, вечност да придобива, без заблуда и глупост и човешка да осъзнава.Без да осъзнава и проумява, че както от себе ,в себе си същността на Вечността го изгражда, така и го разгражда, като част от себе си. и от където в битието идва, там отива,да се слее със същността на Вечността и като част от нея , отново да участва в изграждане и разграждане на нови индивидуални, преходни живота, живота, във вечната верига на живота.
Благодаря, че осветявате нещата под този ъгъл. Има нужда...